214
REGISTRES DU BUREAU
[i 514]
CCCXV et CCCXVI.
5 septembre et 15 octobre i5i4. (Fol. 279 V0.)
Advertissement aux maistres des jurez
des Marchandises
d'eslire gens pour porter le ciel.
Et le mardi cinqm° jour dud. mois de Septembre, mesd. s™ Prevost et Eschevins mandèrent venir par devers eulx au Bureau de la Ville les maistres des Marchandises, c'est assavoir de la Drapperie, Espice-rie, Pelleterie, Mercerie, Changeurs et Orfèvres; aus­quelz fut recitée par mond. sr le Prevost la delibe­ration et conclusion prinse en l'Assemblée desusd. -1) en les advertissant et exhortant que de leur part feissent leur debvoir d'en advertir tous autres de leurs Marchahdises; et eussent à nommer et eslire en chas­cune marchandise quatre notables personnes de leur estat, pour porter le ciel sur la Royne à son entrée à Paris es lieux et limittes acoustumez et qui leur se­roient ordonnez; lesquelz fussent honorablement ha­billez ad ce faire en robbes de soye delivrée ou telle autre sorte qu'ilz verroient pour le mieulx; et sembla­blement incitent ceulx de leurs Marchandises de les acompaigner en honorables habitz de livrée: et tous se treuvent à cheval en la place de Greve, pour d'ilec partir et acompaigner la Ville, selon l'ordre acous­tumé et que leur sera décleré, le jour d'icelle en­trée pour aller au devant de lad. Dame. Lesquelz maistres prindrent jour à en communiquer aux sup-potz desd. Marchandises, chascun en droit soy, pour y prendre adviz et conclusion; et, ce fait, dedans huitaine en feroient leur rapport à la Ville.
Advertissement aux'Quarteniers d'eulx mettre en point pour lad. entree.
Ont pareillement esté mandez les seize Quarte­niers de la Ville, ausquelz a esté fait récit comme dessus de la conclusion de l'Assemblée; etleuraesté ordonné d'eulx mettre en point, à l'honneur du Roy el de la Ville, de robbes honorables et de livrée. Lesquelz ont respondu qu'ilz en communiqueraient, en conclurroient ensemble de ce qu'ilz verroient estre bon de faire, puis en feroient leur rapport.
Semblable advertissement aux cappitaines des archers et arbalestriers de la vllle. Ont aussi esté mandez les cappitaines des archers et arbalestriers de.la Ville, auxquelz a esté enjoinct de soy preparer et faire preparer ceulx de leur nombre bien et honnestement pour eulx trouver à cheval, en leurs hocquetons en la maniere acoustumée, en la place de Greve, le jour de lad. entrée affin d'acom-paigner mesd. Srs en leur ordre; et leur a esté baillé jour à faire leur monstre, affin de veoir comment ilz seront en point: ce qu'ilz ont acordé fere.
Et le dimenche xv0 jour d'Octobre oud. an vc qua­torze, lesd, archers et arbalestriers feirent leur monstre en la granche de la Ville ou cloz des Ce­lestins'2), où estoient mess™ Prevost des Marchans et Eschevins qui receurent lad. monstre(3).
CCCXVII. — Venue des ambassadeurs d'Angleterre, et des presens à eulx faiz de par la Ville.
12 et i3 septembre i5i4. (Fol. 280 v°!4).)
Le mardi xii6 jour dud. mois de Septembre, arri­vèrent à Paris environ mydy les ambassadeurs d'Angleterre. Et allerent au devant, ainsi qu'il avoit esté ordonné en Assemblée de Ville du mardi xxixe jour d'Aoust derrenier passé (5), mess™ les Prevost des Marchans et Eschevins jusques hors la porte S' De-
nis, acompaignez d'une partie des archers et arba­lestriers de la Ville et des sergens d'icelle, aussi d'aucun nombre des Conseillers, Quarteniers et bour­gois de la Ville; et feirent compeignie à lad. ambas­sade jusques à leur logeiz qui estoit en l'ostel de mons1 Le Cocq, rue S'Anthoine près des Tournelles.
(1)   Tenue le 2 septembre, art. précédent.
(2)   La grange au clos des Célestins, voy. page 184, note 4.
(3)   Après ce document le Registre continue par notre art. CCCXVIII-CCCXIX.
(1>   Au Registre, cette pièce vient après notre art. CCCXIX, en date du 2 5 septembre.
(-)   Ci-dessus art. CCCXUI.